malinsresa

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Lugnt

Av Malin :) - 20 september 2012 21:23

Det e väl inte klokt när man tycker att det e lugnare att jobba än att va hemma? Men så e det faktiskt för det mesta för min del;) Att va hemma innebär att jag har massor med saker att göra: hämta o lämna Ylva i skolan, städa, handla, gå ut med hundarna o hel del till. Jag gör inget annat än röjer rundor känns det som. När jag jobbar så gör jag " bara" det. På jobbet har jag schema att följa o för det mesta e det som det ska va.
Jag har förresten kommit på en sak....
Många tjejer går upp i vikt när de har mens, min inte jag. Nepp.... Inte jag.... Jag går tydligen upp när jag har ägglossning. Va fan e det? Vem går upp när de har ägglossning? Inte så att jag ökar typ 5 kilo. Jag går upp ca 1/2 kg o jag tappar det efter ett par dagar. Men det e så jäkla störigt.
I- lands problem eller vad, hehe.
Jag har än en gång tappat aptiten. Tycker det händer lite väl ofta. Hoppas bara att det inte blir dåligt för kroppen i längden.
O javisst ja.... Har ju glömt att ge rapport från kokoland;) Jag va ju hos kbt' aren i går. Jag sa att jag vill ha hjälp med att hantera min tröstätning, då kontrade hon med att fråga mig varför jag måste trösta mig. Kan jag inte bara tillåta mig att va ledsen när jag e det? Det tål ju att tänkas på.....
Jaha, än en gång har du fått tillträde i min snurriga o helt oförställda värld. Det finns liksom ingen censur i Malinvärlden. Jag har hög skamtröskel. Jag kan leva med det.... Hur e det med dig? Skäms du för minsta lilla eller har du, som jag, ena foten i klaveret för det mesta?
Ha en trevlig kväll o sussa gott:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin :) - 2 september 2014 10:07

Fick gå hem tidigare från jobbet i dag då sonen har halsont o feber. Inte kul alls, speciellt som det e så bra väder. Passar på o göra ett par plåtat fröknäcke. Det e så gott att det e beroendeframkallande! Nybakat knäcke m smör o ost på, så jäkla g...

Av Malin :) - 31 augusti 2014 09:54


Verkar som om hösten tagit sig till Skåne. Jag hoppas att september blir soligare än augusti varit, annars blir det en låååång höst o vinter. Jag fortsätter att äta LCHFmat, men får inte längre panik om jag skulle " råka" ta en " trilla av tåget" d...

Av Malin :) - 6 juli 2014 19:54

Japp, blir så trött på människor som beter sig som r-vhål.... Tyvärr så får jag stå ut några år till. För mig kommer barnen alltid i första hand, så e det tydligen inte för alla. O det får jag leva med. Värmen o " röda veckan" gör mig retligare än va...

Av Malin :) - 1 juni 2014 14:16


Länge sen sist..... Det rullar på här..... Jobbar o fixar m barnen. Händer inte så mycket kul.... Jag försöker äta LCHF, har vissa återfall, men det e åtminstone bättre än att äta socker o mjöl varje dag;) Det e en ständig kamp, kampen mot giftet ...

Av Malin :) - 7 februari 2014 15:47


Jaha, jag blev inte mycket bättre i dag. Jag sjukade mig i dag men ska i allafall jobba lördag o söndag. Det e lite trist att jag inte har råd att stanna hemma. Men så ser verkligheten ut, o inte bara för mig utan för många andra oxå. Men det e bar...

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards