malinsresa

Alla inlägg under februari 2014

Av Malin :) - 7 februari 2014 15:47

Jaha, jag blev inte mycket bättre i dag. Jag sjukade mig i dag men ska i allafall jobba lördag o söndag. Det e lite trist att jag inte har råd att stanna hemma. Men så ser verkligheten ut, o inte bara för mig utan för många andra oxå.
Men det e bara till att hoppas att jag mår bättre i morgon. Jag känner för att börja träna lite. Hoppas det blir torrt på vägarna så jag kan jogga lite:)
På måndag e det vägdag ( ja, jag väger mig fortfarande varje vecka) så då tänkte jag tillsammans m mina resultat, ett längre inlägg om hur det e nu ca ett o ett halvt år efter min op.
Ha en go fredag:)

Av Malin :) - 6 februari 2014 10:29

Så jäkla tråkigt! Jag har åkt på en förkylning o det e inte kul alls! Jag skulle vilja vara hemma o vila, men det kan jag bara göra i dag. Ska jobba hela helgen, får hoppas att jag funkar för vem f-n har råd m en karensdag o förlorat helg-ob? Inte jag iallafall:( Enda positiva m det hela e att jag inte har nån aptit. Kan passa på o rensa kroppen o leva på smoothies fullproppade m vitaminer:)
Nä trots att jag e sjuk så har jag ju alltid o göra.... Det ska hämtas barn på dagis nu, sen fixa lunch till dem, gå ut m hundarna, städa huset ( det e akut, har varit hemma för lite i veckan) o sen mellanmål o förbereda för middag. Ja, sjuk kan jag va, men inte sängliggandes. Det får liksom gå ändå. Som vanligt:)
Ha en bra dag:)

Av Malin :) - 5 februari 2014 08:48

I dag e det helt underbart väder! Solen skiner, inte ett moln på himlen o kall, klar luft:) Jag blir på så bra humör:) Det blir ett arbetspass i dag med o i kväll ska lilla tösen på konståkningsskola. Så jag kommer inte att vara sysslolös i dag heller, hehe.
Tänkte skriva ett inlägg senare om hur det går för mig, nu ca 1 1/2 år efter op. Men får ha lite mer tid o sitta vid bloggen då.
Ha nu en riktigt skön dag:)

Av Malin :) - 4 februari 2014 11:09

Jag har precis brutit min nattfasta ( kl 11) m en god smoothie som innehöll mango, blodgrape, apelsin, banan, ingefära, babyspenat o vispgrädde. Hällde på lite loppefrön o chiafrö oxå. Det blev supergott:) Chiafrö e rena hälsobomben! 2 tsk ger dagsbehovet av omega3, flertalet vitaminer ( tex b, kalcium, zink, magnesium mm) o mycket antioxidanter. Plus att det hjälper o hålla igång magen. Så det e bara att hälla i sig smoothies!
I dag blir det till att jobba,
Fick brått till bussen helt plötsligt:)
Ha en bra dag:)

Av Malin :) - 3 februari 2014 19:19

I dag provade jag på att göra kålpudding, LCHFstyle. Det blev såååå gott. Receptet hittade jag på Åse's blogg 56kilo.se. Hon har många fina recept, inspirerande bilder o andra godsaker. Det e verkligen en blogg du bör kolla in om du inte redan gjort det:)
Jag bjöd mina vänner på middag o de tyckte oxå att maten var jättegod. Tyvärr så var mina barn inte alls förtjusta i den, men eftersom den var lätt att göra så tänkte jag göra storkok o frysa in till mig själv.
Annars har det inte hänt så mycket i dag. Har funderat lite på min blogg o tycker att den e väldigt spretig. Jag skriver ju om precis vad som faller mig in. Kanske borde jag smalna av den lite o skriva om livsstil, mat, kläder o resor. Jag får se..... Jag har ju åsikter om det mesta, så det blir kanske svårt, hehe.
Ja, ja.... Dagens " outfit" e en klänning som jag beställt på Light in the box. När köpte den i somras så var den riktigt tajt o det kändes inte så bekvämt. Men nu passar den! Jippi! Den e väl egentligen mer 60 tal än 50 tal. Men jag tycker om den ändå:)
Ha en skön kväll:)

Av Malin :) - 2 februari 2014 14:49

I dag e en härlig dag:) Bortsett från att skitungarna inte lät mig sova i morse så e detta en riktigt go söndag.
Vart ute o gick i skogen m bästaste P, helt underbart:) Solen sken o det kändes nästan lite vårligt i luften. Efter det gick jag hem, satte på lite kaffe, tog mig en bit citroncheesecake ( LCHF såklart) o drog i gång Thor 3. Snacka om ögongodis!
I kväll blir det middag hos C m familj. Ska bli riktigt trevligt:)
Så passa på o njut av det som e kvar av dagen..... Det ska jag:)

Av Malin :) - 1 februari 2014 10:02

Jag har tidigare sagt att jag skulle lägga upp jämförelsebilder på mig. Det skiljer ca 35 kilo på bilderna. Jag mår skit när jag tittar på dem, men jag försöker acceptera att det e så jag sett ut o så jag ser ut nu. Får se det som en form av terapi:) Jag behöver jobba m min mage, men förstår att den aldrig kommer att bli så platt som jag vill. Det får jag leva med.
Livet för övrigt flyter på. Just nu mår jag superbra o allt verkar funka:) Men jag har ett matberoende o det e något jag måste jobba m ständigt. Kroppen e bara ett symptom, det sitter ju egentligen i huvudet. Jag kan alltså inte skita i allt o leva som jag gjort tidigare. Jag måste alltid va medveten om vad, hur o när jag äter. Men jag tycker ändå att jag mår så bra jag bara kan. Jag älskar min sleeve o den gav mig mitt liv! Hoppas att ingen tar illa upp av att jag hänger ut mig m så pass ( äckliga?) privata bilder. Fan, vänd då bort blicken o fäst den på nån jäkla mager modell. För så här ser min verklighet ut;)
Hej hopp!

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards