malinsresa

Alla inlägg under november 2012

Av Malin :) - 21 november 2012 22:41

Ett jäkla tag sen jag skrev. Så kan det bli. Har egentligen inget kul o skriva om nu heller. Men jag kan berätta att rockabilly kvällen va superbra:) Vi hade verkligen kul! Bra musik o bästaste vännerna:) Kan inte bli mycket bättre:) Sov gott, nu kommer visst John Blund.....

Av Malin :) - 15 november 2012 08:22

I dag vägde jag mig:) Nu väger jag 76,2. Har gått ner 23,8. Hade hoppats va nere på 75, men jag har slarvat som sören m träningen, så jag e ändå rätt nöjd:) Jag har 6,2 kg kvar till mål, trodde jag skulle va i mål till jul men det blir nog inte så. Jag mår ändå bra o det e väl det som e det viktigaste. När jag når 73 så e jag inte överviktig längre enligt BMItabellen. Känns hur bra som helst:)
E ledig i dag o det blir lite handling inför middagen jag ska bjuda på i morgon. Annars händer det nog inte mycket. Ha en bra dag:)

Av Malin :) - 14 november 2012 09:46

Snacka om att det tar död på en att boka simskola till barnen! Platserna går åt som smör i solsken:( Blev såklart strul m allt som kunde strula. Men nu e det fixat. Puh!
Stora tösen börjar på sin nya skola i dag. Hoppas att det blir bra denna gången! Orkar inte m hennes tonårsfasoner:( Va e det för framtidsdröm att flytta till USA o gifta sig rikt? Vilken verklighetsanknytning har man då? Trodde att jag uppfostrat henne till en självsäker o stolt tonåring som trodde på att göra egen karriär. Inte nån slags bimbo. Men jag måste säga att hon vill bli fotograf oxå. Hoppas nu bara att hon tar skolan på allvar så hon kommer in på ett bra gymnasium så hon kan förverkliga den drömmen:) Hon skulle gått ut 9:an nu till sommaren men hon fattade det mogna beslutet att i stället börja i 8:an på den nya skolan. Hon har missat allt för mycket o på detta sättet har hon en chans att läsa upp sina betyg.
Ja, barnen har jag väl fått för mina synder;) Lika goa som de kan va lika jäkliga kan de va. Skulle hållt mig till hundar, hehe.
Hoppas på lugn dag. Ha det bäst:)

Av Malin :) - 13 november 2012 19:40

Om det e nåt du vill läsa om på bloggen så kan du väl dra i väg ett par rader;)

Av Malin :) - 13 november 2012 19:38

Då va jag på väg hem efter ännu en givande dag på jobbet:) Jag älskar att jobba m människor o speciellt när man vet att jobbet gör skillnad i personernas liv.
Problemet e att jag inte alltid kan sköta maten på jobbet. Får ibland slänga i mig maten o det gillar inte magen:( Men det får va så.
Nu ska jag hem o natta skitungarna;) Sen ska jag längta tills på fredag:) Då jäklar i lådan ska det bli festa av;)
Ha en fortsatt bra kväll:)

Av Malin :) - 13 november 2012 09:23

Har läst lite på några andra bloggar om det här med kroppen. Någon som varit överviktig har för alltid nåt fel inne i huvudet. Hen kommer nog alltid att ha en knepig inställning till mat o ha en sne kroppsuppfattning. Jag umgicks tidigare m en tjej som va knubbig hela sin barndom men när hon va 14 gick hon ner i vikt genom träning o ny kosthållning. Jag kände henne när vi va barn, men åren mellan 12- 25 hade vi ingen kontakt. Så när jag tänker på henne så ser jag den lilla knubbiga tjejen jag kände, inte den nu smala vuxna kvinnan. O hon tänker på samma sätt. När vi pratat om det så har hon sagt att hon fortfarande känner sig tjock, trots att hon varit smal i 20 år! När vi träffas så måste vi allra först avklara det där m maten. Vad ska vi äta, när o var.... När det e klart kan vi prata om allt annat. Men visst e det sjukt att tuggandet e så viktigt. O så e det ofta m andra vänner oxå. När jag bjuder hem nån till mig så brukar jag fråga va hen vill att jag ska bjuda på. Nu diskuterar vi ofta mina LCHFrecept o att hen vill prova nåt sånt. Det e så viktigt för mig att mina gäster går från mig mätta o belåtna. O nu kan jag ofta baka kakor bara för att jag gillar att bjuda på det o se när andra njuter av att äta det. Jag har blivit en feeder!
Visst e det märkligt att man kan va så messed up i huvudet när det kommer till mat. O det e ju nåt man inte kan undvika, vi behöver ju mat för att leva, o i sociala sammanhang bjuds det alltid på mat. Begravningar, fester, kaffepauser osv. Inte konstigt att många har ett konstigt o känsloladdat förhållande till mat.
Ja, det va lite tankar kring kropp o mat:) I dag blir det lite jobb för mig, så det blir trevligt:) Ha en go dag!

Av Malin :) - 12 november 2012 21:07

I dag har varit en bra dag:) Jag lyckades stjäla till mig en barnfri timme då jag o vännen P gick o solade. Så jäkla skönt:) Nu försöker jag peppa min själv inför helgen. Då blir det åka av;) Det e rockabilly kväll på The Tivoli. Jag ser fram emot det så sjukt mycket! Ska dit m två väninnor:) O sen e jag jobb o barnfri hela helgen. Vilken lyx:) Nu ska jag strax hoppa i säng. Sov gott:)

Av Malin :) - 12 november 2012 07:57

Ska m äldsta tösen o hälsa på i en ny skola. Vi har tyvärr problem m mobbning o engagerade lärare på den nuvarande skolan:( Det innebär att dottern knappt gått i skolan på nästan ett år så nu ska hon börja om i 8:an. Det e jäkligt trist att det blir så här o självklart e dottern inte helt oskyldig. Hon e definitivt inte guds bästa barn;) Men tydligen så gäller inte skolplikten för alla barn här i landet. Att skolan valt att lösa problemen genom att stoppa huvudena i sanden lär bli deras problem, det märker de nog.
Ha en bra dag, solen tittar fram här o det ser ut att bli en fin dag:)

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards