malinsresa

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin :) - 31 augusti 2012 21:34

I dag har jag varit riktigt deppig. Inte för att det hänt nåt särskilt, utan det e nog för att jag ska ha mens. Jag blir jäkligt känslig o grubblig då. Det e skitjobbigt, men det brukar gå över på ett par dagar. Tyvärr brukar våra personalmöte på jobbet infalla just under de dagarna o så även denna gången. Min chef kan va rätt vass o tyvärr har hon fått mig att känna mig osäker på min yrkeskompetens. Jag tror att jag överreagerar men det e jobbigt då jag inte har styr på mina känslor.
Nog med tråkigheter..... Annars har inget speciellt hänt, har haft en lugn o skön dag. Jag provade att baka LCHF muffins. De blev helt ok. Lite mer kompakta än " vanliga" muffins.
I morgon e det byadag i byn. Det ska bli riktigt trevligt att gå dit en runda.
Nu e det kväll o mys med mörkchoklad o citronvatten;) ungarna har somnat o endast spökena e vakna, hehe.
Lev väl....

Av Malin :) - 30 augusti 2012 22:14

Ja, i dag vart en helt vanlig torsdag. Inget roligt eller spännande har hänt. Det enda härliga va att vakna till åskmuller. Mysig start på dagen:) Annars har det inte hänt mycket. Jag har varit en runda på jobbet, måste säga att jag har ett toppenjobb. Goa kolleger o brukarna e så fina. Det enda jag har o klaga på e lönen. När man arbetar med människor borde det va mer värt än att jobba med tillexempel datorer. Men, men.... Jag har i alla fall ett jobb.
Nu e det till att slappa i soffan.
Lev väl:)

Av Malin :) - 29 augusti 2012 21:32

I dag vart jag o grannen ute o gick. Denna gången tog jag stegräknaren på, tänkte det kunde va kul o se hur långt vi gick. Vår " lilla" runda e 4,3 km. Det tar ca 45 minuter när vi går i raskt tempo. Förhoppningsvis kan jag mäta den långa nu i helgen. Skulle tro den e det dubbla:) Vi ska fortsätta gå ett tag till, sen ska vi lägga in lite joggning. Men det e så trevligt att gå o prata o det blir ju svårt när vi joggar. Åtminstone med min obefintliga kondis;) Får väl satsa på gymmet när vädret blir sämre, nu e det så härligt att va ute o gå.
I dag bakade jag LCHFbullar. De e riktigt goda med en massa frön i. O i dag hade jag osötat jordnötssmör på. Så jäkla gott!!! O lätt att ha med sig över allt. Sånt gillar jag;)
På tal om helt annat..... Jag har fått fullt med små finnar på hakan o några på halsen. Trist:( Undrar om det e pga operationen eller om det e för allt fettet jag stoppar i mig? Får hoppas det ger med sig. Snart.
Nu e det banne mig läge att krypa ner i loppelådan. Go natt:)

Av Malin :) - 28 augusti 2012 22:00

Jäklar i lådan! Det märks att man inte e 20 längre, när det fortfarande e slött tre dagar efter festen;) Jag blir sällan dålig, men skittrött. Vart ute o gick med grannen i går i ca 1 1/2 timme. Det gick trögare än vanligt. Fick liksom inte upp farten. O det va likadant i dag, vi gick en riktigt lång o rask runda, men jag kände att jag inte kunde ge allt. Nu förstår jag verkligen varför elitidrottare inte dricker. Om man blir påverkad så länge! Eller så e det bara jag, hehe?
Det går bra med maten igen. Har bara mindre aptit än innan helgen. Vet inte om det e för att jag typ levde på juice på söndagen. Sockersuget har inte blivit värre, som tur e. Så det hela rättar väl till sig så småningom;)
E på jobbet nu o ska köra en natt här o förmiddag i morgon. Sen hem o brottas med kidsen. Har jäkligt kort stubin just nu, tror det e PMS, hehe.
Sussa gott o lev väl.....

Av Malin :) - 26 augusti 2012 19:22

I går hade vi överraskningsfest för min mamma som fyllde 60 tidigare i månaden. Det blev verkligen toppen! Jag lägger ut bilder en annan dag. E lite sliten i dag;) Vi var några stycken som gick ut efteråt. Så lördagen va verkligen en toppen dag/ kväll:) Det va oxå kul att höra att jag va fin o verkligen strålade. Jo sa jag att det e för att jag mår så himla bra! O det va jättekul att alla utom tre bjudna kom. Så vi va ca 30 pers. O vi hade supermycket hjälp av finaste vännen P o hennes man.
Det va ingen LCHF kväll, med tanke på alkoholen. O i dag har jag druckit en hel del apelsinjuice. Men det e bara på det i morgon igen.
Ha en skön söndag, vännen.

Av Malin :) - 24 augusti 2012 23:27

Nu e det väl dax att krypa i säng. Det händer en del i morgon o jag behöver verkligen va utsövd o pigg. Jag ska berätta på söndag om vad som hänt, men väntar tills dess för att inte råka förstöra överraskningen för dem det gäller. Men kul ska det bli:)
Annars har det varit en bra dag. Har städat här hemma o vart sen på jobb.
Dröm sött.....

Av Malin :) - 23 augusti 2012 22:54

I dag har jag burit på kassar från affären så jag tror jag har träningsvärk resten av månaden. Det händer en grej i helgen som jag kan skriva om sen. Det e en hemlighet, så jag får hålla på den ett tag. Men det innebär en hel del förberedelser för min del.
Så jag kan lugnt konstatera att det inte blivit nån aktiv motion i dag, men väl vardagsmotion på hög nivå.
Nu e det dax o krypa i säng med det senaste numret av tidningen Må bra.
Sussa sött:)
Ps
Dagens bild e på mig i ny frisyr

Av Malin :) - 22 augusti 2012 22:41

I dag provbakade jag en LCHFtårta. Receptet hittade jag i tidningen Mat och hälsa. Den blev jättegod men vart verkligen mäktig. Kände mig nöjd efter en liten bit. Det e så mycket choklad i den. Tror den e ännu godare om man har en klick grädde till:) En annan positiv sak e att den va riktigt lätt att göra, det tog bara lite tid. Jag har tänkt bjuda på den på en fest på lördag så då får jag höra va andra tycker om den oxå.
Recept på chokladtårta med tryffelglasyr:
Tårtbotten
150 g smör
4 ägg
3 dl mandelmjöl
5 msk kakao
100 g hackad mörk choklad ( 70- 85%)
1,5 tsk vaniljpulver

Tryffelglasyr
150 g mörk choklad ( 70%)
1,5 dl vispgrädde
25 g smör

Tårtbotten
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret i en kastrull
Lyft av kastrullen från plattan
Rör ner stevia och ägg, blanda väl
Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat
Häll smeten i en smord och bröas form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter
Grädda i 6 minuter
Låt svalna, botten ska vara lite lös, den sätter sig i kylen. Tårtan kan göras dagen innan

Tryffelglasyr
Grovhacka chokladen
Koka upp grädden
Ta bort kastrullen från plattan
Smält chokladen i grädden under omrörning
Lägg i smöret och rör tills det smälter och smeten blivit blank
Ställ i kylskåpet ca 1/2 timme tills glasyren stelnat något
Bred sedan glasyren över tårtan

Njut!!!

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards