malinsresa

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin :) - 21 augusti 2012 22:14

I dag passade jag på att klippa mig. Har aldrig haft så kort hår förr. Gillar det verkligen. Problemet e bara att jag inte kan platta det skälv:( Men det får jag väl lära mig.
Annars har det varit en bra dag, har jobbat. Men nu e det skönt att va hemma o snart e det dax o hoppa i säng.
Ha det bäst:)

Av Malin :) - 20 augusti 2012 23:00

I dag har det alldeles säkert varit värmerekord i Skåne! Vi har haft 30 grader o inte ens vinden lyckades svalka. Jag o lillkillen flydde inomhus medans tjejerna valde att plask runt i poolen. Jag trodde jag skulle avlida av värmen! Det säger väl sig självt att det inte blivit någon motion i dag. Klockan e ca 23 o det e fortfarande ca 20 grader ute. Jag vet att jag inte borde klaga, men i dag har det varit för bra.
Nu blir det till att sova, hoppas att det åskar i natt så att luften blir rensad. O jag älskar när det blixtrar o dundrar:)
Sov gott o lev väl:)

Av Malin :) - 19 augusti 2012 21:36

Kan man annat än må bra en dag som denna? Strålande sol o riktigt varmt:)
Vart ute o gick en snabbrunda i förmiddags, tillbringade eftermiddagen på stranden med barnen o P o på kvällen blev det en härligt svettig runda i skogen med äldsta dottern o P. En superdag med andra ord:) Det ska egentligen inte mycket till för att jag ska må bra o va nöjd med livet: att va frisk, bra väder, barnen o bästaste vännen:)
Nu e det Sex in the city på tv. Inget jag vanligtvis kollar på, men ibland e det kul att slappna av med lite tjejsnack. Även om jag inte e med så känner jag igen mig i mycket av det;)
Lev väl:)

Av Malin :) - 18 augusti 2012 13:29

I dag vaknade jag kl halv 5! E det klokt eller? Kunde inte somna om o i stället för att ligga o glo i taket så stack jag ut runt halv 6. Jag power walkade/ joggade en riktigt svettig runda på nästan en timme. Gjorde två tabbar: glömde vattenflaska o tog vanlig bh i stället för sportbh. Men nu lär jag komma ihåg det till nästa gång.
Hoppas bara det inte blir så varje morgon. Visst va det skönt att komma ut, men fy va seg jag e nu o dagen känns sååå lång. Får se till o komma ut sen igen så jag kvicknar till:)
Lev ( gäääsp...) väl

Av Malin :) - 17 augusti 2012 20:25

Vilken underbar dag jag haft:) Barnen o jag har varit ute hela dagen o njutit av solen. Började dagen med en riktigt svettig runda på nästan en timme. Hade sällskap av lillkillen o kompisen P. Var helt slut i kroppen. Efter det var det normalt gående vid hämtning på fritids o ute på lekplatsen.
Med maten har det gått bara bra.
Hoppas det blir lika underbart väder i morgon. Det ska bli en lika hård runda i morgon oxå o om vädret e underbart så blir det kanske en runda till stranden. Just nu känns det som att jag suger i mig varje uns av solsken. Varje dag kan ju va sommarens sista:(
Lev väl:)

Av Malin :) - 17 augusti 2012 13:32

Du får jättegärna skicka din bloggadress till mig, så lägger jag den under länkar på min sida.
På återseende:)

Av Malin :) - 16 augusti 2012 19:25

Jaha.... Då va det dax o se om mina nya matvanor gett resultat..... Jag kan säga att jag e mer än nöjd!!! Jag har tappat hela 3,2 kg!!! Shit!!!
Har oxå tappat 2 cm runt midjan, 1 cm runt överarmen, 0,2 cm runt knäet, 3 cm runt rumpan o 1,5 cm runt bysten. Det e helt otroligt. Jag e sååå nöjd:) Jag mår så bra av att äta på detta sättet. Jag e mätt o mitt sockersug har minskat.
Jag har minskat 15,2 kg på 9 veckor. Jag har gått ner hälften av vad jag vill! Nu tror jag faktiskt att det inte e omöjligt att nå mitt mål till jul. Det e typ 19 veckor dit o går jag ner knappt ett kilo i veckan så e jag nöjd.
Sleeven e ett av de bästa besluten jag nånsin fattat. Jag mår så bra o känner mig så nöjd med livet i allmänhet.
Lev väl:)

Av Malin :) - 15 augusti 2012 20:31

Det e rätt trist här hemma. Min lillkille e sjuk. Misstänker halsfluss..... igen. Det va typ 3 veckor sen sist.
Det har ändå blivit en del promenerande. Jag har satt honom i vagnen, eftersom jag varit tvungen att uträtta vissa ärenden. Men det ska bli skönt när han e frisk igen. Av flera anledningar såklart, o i första hand för hans egen skull.
Annars har jag inget kul att berätta. Jag har tänkt att väga o mäta mig i morgon. Så det blir kul, med tanke på omlägget av kosten.
Så vi hörs i morgon:)
Lev väl

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards