malinsresa

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin :) - 30 juni 2012 20:58

Jag upplever någon form av dumping för första gången! Jag får skylla mig själv då jag först åt lax o potatis m sås för att ca en 1/2 timme efteråt äta en dl sorbet. Nu ligger jag på soffan o mår skitkass! Jag mår illa o e så jäkla mätt. Jag känner mig lite febrig oxå. Jag kommer aldrig att äta så igen! Fy faan, nu tycker jag allt lite synd om mig själv;)Lev väl

Av Malin :) - 30 juni 2012 16:29

I dag blev det en liten runda på Väla. Skulle ha en present till min kusin som fyllt år o hittade även regnställ till barnen. Det känna bra när man hittar regnställ som vanligtvis kostar 700, för 399:) Det blev även ett par pocketböcker till mig. Jag köpte oxå en gräddbulle. Jag blev proppmätt på den! Det känns som evigheter sen jag unnade mig nåt så gott:) men det får inte bli nån vana. Det e duktigt kvavt ute så det får bli en promenix senare i kväll. Ha en trevlig lördag, lev väl

Av Malin :) - 29 juni 2012 22:43

I dag har det regnat typ hela dagen:( Trodde det skulle bli lite sol i dag, men tji fick jag. Barnen åkte till sin pappa över helgen. Man kan ju tycka att jag borde passa på o gå ut o gå, men icke. Jag landade på soffan m sorbet som sällskap. Det gick lätt ner kan jag lova;)I morgon får det bli skärpning. Hoppas det e bra väder i morgon förmiddag, så jag kan börja dagen med en härlig promenad. Nu får det bli en stund till på soffan o sen i säng m en bra bok. Spännande liv.......nä;)Lev väl

Av Malin :) - 28 juni 2012 21:07

I dag e det 14 dagar efter op, två veckor. Kan inte fatta det, tiden bara springer i väg. Jag tycker att jag mår bra, det enda e att jag inte e färdigläkt i magen. Jag känner tillexempel obehag när jag ligger på höger sida, det känns som att allt inuti ska kasa ner på den sidan. Det känns som att allt e löst. Sen e jag öm på såren. Men annars e allt som det ska. Jag ångrar inte alls min lilla resa till Polen. Jag skulle lätt rekommendera den till andra. Nu till dagens vägning o mätning:)Jag har gått ner 2,5 kg denna veckan. Mått: midja - 4 cm, överarm - 3 cm, knä - 1 cm, rumpa - 3,5 cm, byst - 4,5 cm. Det går framåt:) Annars har det varit en bra dag. Lyckats få lite färg på näsan:) Det har ju varit superväder här. Äntligen! Börjar jobba om en vecka. Men jag ska bara göra 5 pass innan det e dax för semester. Bara så du vet, jag har beställt 25 grader o sol vecka 29, 30 o 31:)Lev väl:)

Av Malin :) - 27 juni 2012 21:03

I dag vart jag o min väninna o barnen på Ikea. Vi passade på att äta lunch där. Jag beställde köttbullar o potatis, jag orkade äta knappt två köttbullar o en potatis. Tur att det e billigt på Ikea;) Det hade inte kännts så lönt att beställa en dagens för 80 kr o bara orka äta en femtedel. Min väninna sa att det redan börjat synas i mitt ansikte att jag gått ner i vikt. Kan man bli gladare?! I morgon e det dax för vägning o mätning. Himla spännande:) Nu blir det engelskt kostymdrama: Emma, ( riktigt bra) på tv.Lev väl....

Av Malin :) - 26 juni 2012 21:42

I dag har barnen varit o lekt m kompisar, så jag fick en stund för mig själv:) Då passade jag på att gå en runda på Väla. Denna gången blev det kläder till barnen, men jag såg mer än en sak jag kunde tänka mig skulle sitta bra. Men jag väntar, på att kunna klämma i mig i ett par storlekar mindre;) Har funderat en del på det här med respekt...... Vet inte om andra överviktiga håller med mig utan jag utgår från mina egna känslor o tankar. Jag kan känna att som tjockis får man inte samma respekt som normalviktiga personer. Jag tror att det kan bero på att en tjockis inte verkar ha nån karaktär, att man inte kan kontrollera sitt ätande. Detta tycks reta eller irritera en del. Tillexempel så håller män upp dörren för en attraktiv kvinna men struntar i den mindre vackra. Så jag kan bara säga att jag inte tror ett skit på när nån säger att utseendet inte spelar nån roll. Det e ju faktiskt så att det första intrycket spelar väldigt stor roll. Det e bra synd att man inte kan få en glimt av nån annans själ vid första mötet. Detta hade skonat många från att ge sig in i förhållanden som bara ger hjärtesorg.Jag försöker själv tänka på att alla möten ger mig nåt, på olika vis. Vissa personer betyder mer o blir viktigare än andra, men alla påverkar på nåt sätt. Hoppas inte det blev mossigt o tungt nu;) Bara lite tankar om hur det faktiskt känns. Lev väl:)

Av Malin :) - 25 juni 2012 21:02

I dag har jag inte varit så hungrig, som tur e;) Jag pratade m en väninna som gjorde en gastric bypas för ca 1 år sen. Hon trodde att jag nog egentligen inte va hungrig utan att det va hjärnan sim spelade mig ett spratt. Hon menade på att eftersom det va söndag, regnigt o allmänt tråkigt så ville jag göra det jag brukar göra, nämligen att äta. Men som sagt, det har varit bättre i dag. Gick en runda på Väla ( Sveriges största köpcentrum). Snacka om att jag skulle vilja shoppa loss! Rea e alltid kul:) Men jag får väl vänta till nästa års sommarrea. Då borde jag ha gått ner va jag ska. Åhhh va jag önskar det va NU:)Märker att jag har lite sämre tålamod än jag brukar, eller så e ungarna lite extra jävliga, hehe. Hoppas vädret e bättre i morgon, känns inte så lockande att va ut o gå i orkanvindarna o ösregnet. Lev väl

Av Malin :) - 24 juni 2012 18:08

I dag har verkligen vart en riktig söndag. Jag har varit sugen o småhungrig hela dagen. Inte alls kul! En av effekterna va väl att jag inte skulle känna hunger? Jag har ändå ätit äggröra o mannagrynsgröt i dag, som innehåller mycket protein. Får hoppas det e bättre i morgon. Känns som jag bara vill sova bort resten av kvällen....... Lev väl!

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards