malinsresa

Alla inlägg den 23 september 2012

Av Malin :) - 23 september 2012 11:29

Jag håller ju på o läser Fifty shades of gray o jag kan bara säga att den fått mig att ändra min önskan om sexuella referenser helt;) Hädanefter så får jag nog fråga om den tilltänkta partnern läst boken, hehe. Om inte så får han göra det o återkomma om den tilltalat honom;)
Boken får mig att tänka på det där med kvinnans rätt till sin egen sexualitet. En kvinna ska ha rätt att vara jämlik i ett förhållande, hon ska ha rätt att säga nej o hon ska ha rätt till samma njutning som sin partner. Allt detta e självklart för mig, men jag tycker att hon även ska ha rätten att underkasta sig sin partner. Jag tror att många starka kvinnor blir trötta på att alltid behöva vara starka, kanske de ( läs vi, hehe) behöver få släppa kontrollen ibland o bara låta nån annan ta över. Det e väl oxå en form av feminism? Att våga o få ha sex som man vill, oavsett hur o med vem man vill, bara det e ömsesidigt.
Jag hoppas boken öppnar upp för en helt annan typ av böcker för alla kvinnor tänder inte på den typiska Harleqinmannen. Den mjuka, snälla mannen. Så jag slår ett slag för fri sexualitet, oavsett preferenser;)
Ha en skön söndag:)

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards