malinsresa

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Val.....

Av Malin :) - 17 augusti 2013 08:43

Ligger kvar i sängen o hör hur regnet faller där ute. E riktigt mysigt:) Det porlar så härligt:) Enda nackdelen e att det får mig att vilja ligga i sängen hela dagen. Hade vart rätt trevligt att ha nån o ligga o mysa m hela dagen. Men, men......
Jag tycker det e svårare att sluta m något än att börja m något. Håller du med? Därför har jag bestämt mig för att INTE sluta röka, äta godis, äta kakor o vara slö;) Istället ska jag starta ett något mer hälsosamt liv. Jag ska bli lite mer noga m hur jag behandlar min kropp. Jag ska ta bättre hand om mig själv:) Om jag tänker på det sättet så kanske det blir lättare? Det lämnar lite mer utrymme för små tabbar utan att jag får hemskt dåligt samvete. Om jag röker en cigg då o då eller " råkar" äta ett par bitar av ungarnas lördagsgodis så e det inte hela världen. Det e ändå bättre än att röka hela tiden eller att köpa en påse lösgodis åt mig själv. Det e bara till att ta nya tag då:) Jag behöver inte må dåligt, för jag har ju inte bestämt mig för att sluta m nåt, så jag har ju inte misslyckats heller. Jag har ju påbörjat nåt nytt o det känns bättre på nåt sätt:) Så jag får väl se om den strategin funkar bättre än alla " självförbud" jag tidigare provat......
Nu får jag väl snart kravla ur sängen, barnen vill ha frukost o jag får väl ta en kopp kaffe m kokosfett:)
Lev väl:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin :) - 2 september 2014 10:07

Fick gå hem tidigare från jobbet i dag då sonen har halsont o feber. Inte kul alls, speciellt som det e så bra väder. Passar på o göra ett par plåtat fröknäcke. Det e så gott att det e beroendeframkallande! Nybakat knäcke m smör o ost på, så jäkla g...

Av Malin :) - 31 augusti 2014 09:54


Verkar som om hösten tagit sig till Skåne. Jag hoppas att september blir soligare än augusti varit, annars blir det en låååång höst o vinter. Jag fortsätter att äta LCHFmat, men får inte längre panik om jag skulle " råka" ta en " trilla av tåget" d...

Av Malin :) - 6 juli 2014 19:54

Japp, blir så trött på människor som beter sig som r-vhål.... Tyvärr så får jag stå ut några år till. För mig kommer barnen alltid i första hand, så e det tydligen inte för alla. O det får jag leva med. Värmen o " röda veckan" gör mig retligare än va...

Av Malin :) - 1 juni 2014 14:16


Länge sen sist..... Det rullar på här..... Jobbar o fixar m barnen. Händer inte så mycket kul.... Jag försöker äta LCHF, har vissa återfall, men det e åtminstone bättre än att äta socker o mjöl varje dag;) Det e en ständig kamp, kampen mot giftet ...

Av Malin :) - 7 februari 2014 15:47


Jaha, jag blev inte mycket bättre i dag. Jag sjukade mig i dag men ska i allafall jobba lördag o söndag. Det e lite trist att jag inte har råd att stanna hemma. Men så ser verkligheten ut, o inte bara för mig utan för många andra oxå. Men det e bar...

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards