malinsresa

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Malin :) - 15 augusti 2013 12:32

Av Malin :) - 15 augusti 2013 12:27

Ja nu va det länge sen jag skrev nåt inlägg. Livet går sin gilla gång o allt flyter på. Ang vikten, jag har lagt på mig knappt 4 kilo sen lägsta vikten. Detta stör mig enormt men e tydligen inte ovanligt. Efter ca ett år går man upp nåt kilo o kroppen hittar sin trivselvikt. Men jag kämpar på för att bli av med dem. Men kroppen håller stenhårt fast i dem. E verkligen jättesegt:(
Jag äter fortfarande LCHF kost, min kropp mår bäst av det.
Har fått önskemål om fler recept här på bloggen. Så om det e något du önskar recept på så skriv gärna en kommentar, efterrätter, kyckling eller kakrecept tex. Här kommer i allafall ett recept på american cookies. Jag har hittat det i Zyromierskas bok Sött och annat gott. De blir supergoda! Jag har i lite andra frön än hon har, jag tycker det e gott.
American cookies
Ca 10- 12 st
100 g smör
4 dl mandelmjöl
1 1/2 dl sukrin mellis eller sukrin strö
1 tsk vaniljpulver
1/2 dl skalade solrosfrön
1/2 dl pumpakärnor
1 dl hackade hasselnötter
100 g hackad mörk choklad
1/2 dl fibrex
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk

Sätt ugnen på 200 grader
Rör i hop alla ingredienserna. Rulla degen i bollar o platta ut dem lite på en bakplåtspappers klädd bakplåt
Grädda ca 11 min i mitten av ugnen
För att kakorna inte ska smula sönder brukar jag kasa över bakplåtspappret m kakorna på till ugnsgallret o ställa det i frysen ca 10 min. Förvara sedan kakorna i en burk i kylen.

Nu ska jag luncha på mandelpannkakor. Supergott!
Ha det bäst:)
Ps
Infogar ett par bilder på mig från i sommar

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards