malinsresa

Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Lite tankar kring sex, kärlek, jämställdhet o annat....

Av Malin :) - 17 februari 2013 12:27

Jag får väl ta det här m mina tankar kring sex o kärlek från början. När jag, någon gång i tonåren, blev sexuellt aktiv så upptäckte jag att jag nog har en lite annan syn på det hela än många andra. Jag upptäckte rätt fort att det där m sex o känslor inte nödvändigtvis behöver hänga ihop. Problem som har uppstått på grund av min syn på det hela e bland annat att jag e rätt så cynisk. Jag blir lätt kär, men om det inte e som jag tänkt mig så tappar jag snabbt intresse för mannen i fråga.Jag har svårt att tro på kärleken, det e väl egentligen bara så att man vänjer sig vid varann, eller?
Jag har precis som alla andra ett bekräftelsebehov o sex e bra till det. Det e därför xtra viktigt i ett förhållande att det funkar. Nån kan ge mig blommor o komplimanger men i slutändan så e det vad som händer när barnen somnat som spelar roll. Jo o vanlig närhet e ju oxå viktig såklart. 
Kvinnan som inbillar sig att det e såååå jämlikt, hon kan/ får ju ha sex innan äktenskapet, precis som männen. Visst, men inte för snabbt i förhållandet, hon ska inte vilja för mycket men inte heller säga nej. Tror inte att det va en kvinna som kom på det där m analsex, men likförbannat förväntas kvinnor ställa upp på det, trots att vi rent anatomiskt har andra hål som passar sig bättre att leka med.
Nä, jag e för feminism, men inte om jag inte själv får bestämma över min kropp. Det e fullt acceptabelt att som kvinna välja abort, använda kondom eller säga nej till sex. Men var finns rätten till att få ha sex m vem man vill, hur man vill o var man vill utan att andra anser att man blir utnyttjad eller skadad?
Jag har kommit fram till att jag skiter i va andra tycker o tänker om mig. Jag vill inte vara negativ, jag vill bara att spelreglerna ska va lika för alla!!!
Lev väl:)

 
 
jessica rasmussen

jessica rasmussen

17 februari 2013 13:02

JÄTTEBRA o ärligt inlägg! Tror dock att det där med att "hålla på sig" snarare skulle göra att du fick möjligheten att vara med RÄTT killar (förhållande) och kunna separera dessa från KK´s/älskare direkt... Då de senare drar om de inte får nått ...oftast. :-) MEN även en möjlighet att lära känna en bra kille, vissa är ju inte helt prefekta i sängen från början men kan komma bli med rätt tjej o med känslor. Dessutom (från en annan som kört ungefär samma race hehe) så kan man ju jämte det med att dejta långsamt ha sex med andra, o slippa bli utan :-D

http://www.mondoblog.se/jessrass

Malin :)

17 februari 2013 13:50

Bra tankar kring nåt som inte e så lätt:) Jag har nog egentligen bara svårt att förstå de sociala koderna. Men jag får väl försöka göra tvärtom hur jag brukar göra. Det löser sig nog:)
Kram

 
Sanne

Sanne

18 februari 2013 20:34

Jag kan inget annat än säga att jag förstår precis vad du menar! Man ska göra det som känns bekvämt för sig själv! Och GIVETVIS, är SEX jätte viktigt! Allt annat kan funka, men kanske inte sexet - dvs - DET KOMMER ALDRIG FUNGERA! Skulle det sen vara åt andra hållet - att sexet fungerar, men det andra fungerar inte - dvs DET KOMMER ALDRIG HÅLLA! Det är jämnvikt som gäller!
Jag skulle aldrig kunna vara i ett förhållande om inte sexet fungerar. Och varför ska du inte kunna gå ut och tillfredsställa dina sexuella behov, som vilken annan karl som helst? Nä, hallå! Jämnställdhet tackar!
Sen kanske du skulle ge dejtingen en chans? Man ska ju inte ge upp för snabbt heller. Tänk så går du miste om något bra?
Sen är det ju så att i början av ett förhållande, är man oftast som "kaniner" sen går det ju lite upp och ner i ett förhållande. Men SEX är VIKTIGT!! JÄTTEVIKTIGT!
Stå på dig och gör det DU vill! Och det DU känner för! Ingen ska dömma, det är ditt liv! Du gör vad du vill med det!

Kram Sanne

http://www.sannejj.blogspot.se

Malin :)

18 februari 2013 20:55

Tack Sanne:) Jag försöker leva mitt liv så som jag vill. Jag försöker att va så fördomsfri som möjligt o jag förväntar mig att andra har så pass mycket respekt för mig att de accepterar mig som jag e. Oavsett:)
Kram

 
Ingen bild

feministbloggen

21 mars 2013 02:49

Hej! Jag ser mej själv som ibland på gränsen till radikalfeminist och jag blev bara glad i hela kroppen av att läsa ditt blogginlägg! Därför blev jag så förvånad när det avslutades med att du vill ha rätten till din kropp.. Det är väl helt självklart?!
För mej är det en av de viktigaste delarna av feminismen, att ha rätt att njuta av sex, hur mycket som helst, under vilka former som helst, så länge de känns bra för alla inblandade?

Malin :)

9 april 2013 15:33

Hej
Jo rätten till sin egen kropp e väl rätt självklar. Så länge du följer normen. Det inte självklart om du vill vara/ e lite promiskuös. Att ligga runt e tydligen inte ok om du e tjej. Nä, om man som jag passerat 30 årsstrecket o e ensamstående mamma så ska man tydligen krypa upp på glasberget o befinna sig där tills man möglat bort. Tyvärr e denna damen inte så medgörlig så det kan min omvärld ta o fetglömma. Jag e nöjd m att jag har barn, fast jobb, hus o pluggar lite när jag känner för det. Men ibland e det rätt trevligt m vuxenkontakt m nån av det andra könet. O jag vägrar avstå från detta nöje pågrund av den trångsynta omvärlden. Så länge jag inte skadar någon annan eller mig själv så anser jag att jag kan göra precis som jag vill. O rätten att bestämma över min kropp, o mina tankar oxå för den delen, kämpar jag för!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin :) - 2 september 2014 10:07

Fick gå hem tidigare från jobbet i dag då sonen har halsont o feber. Inte kul alls, speciellt som det e så bra väder. Passar på o göra ett par plåtat fröknäcke. Det e så gott att det e beroendeframkallande! Nybakat knäcke m smör o ost på, så jäkla g...

Av Malin :) - 31 augusti 2014 09:54


Verkar som om hösten tagit sig till Skåne. Jag hoppas att september blir soligare än augusti varit, annars blir det en låååång höst o vinter. Jag fortsätter att äta LCHFmat, men får inte längre panik om jag skulle " råka" ta en " trilla av tåget" d...

Av Malin :) - 6 juli 2014 19:54

Japp, blir så trött på människor som beter sig som r-vhål.... Tyvärr så får jag stå ut några år till. För mig kommer barnen alltid i första hand, så e det tydligen inte för alla. O det får jag leva med. Värmen o " röda veckan" gör mig retligare än va...

Av Malin :) - 1 juni 2014 14:16


Länge sen sist..... Det rullar på här..... Jobbar o fixar m barnen. Händer inte så mycket kul.... Jag försöker äta LCHF, har vissa återfall, men det e åtminstone bättre än att äta socker o mjöl varje dag;) Det e en ständig kamp, kampen mot giftet ...

Av Malin :) - 7 februari 2014 15:47


Jaha, jag blev inte mycket bättre i dag. Jag sjukade mig i dag men ska i allafall jobba lördag o söndag. Det e lite trist att jag inte har råd att stanna hemma. Men så ser verkligheten ut, o inte bara för mig utan för många andra oxå. Men det e bar...

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards