malinsresa

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Malin :) - 19 februari 2013 10:15

Det e kul för jag har fått fler läsare här på bloggen:) Tydligen ska jag va en rabiat bitch för det fångar folks uppmärksamhet:)
Jag får väl ta o spinna vidare på det då.... Nä, skämt o sido..... Det med jämlikhet ligger mig varmt om hjärtat. I Sverige har vi snart haft kvinnlig rösträtt i hundra år ( 1921) men tyvärr e kvinnan ändå förtryckt. Kanske inte så som man först tänker när man hör ordet, men kvinnan i den moderna västvärlden e ändå på vissa sätt förtryckt av patriarkatet. Det e ju bara att titta på modet. Många kläder e inte bekväma, men snygga o vi ska ju inte prata om skor! Vem kan m handen på hjärtat säga att det e bekvämt att kuta rundor i smala dojor m 10- 15 cm klack på? Please! Fötterna håller ju på att avlida. Enda gången det kan va någorlunda uthärdligt e när man e rejält på fyllan. O då slutar det ofta ändå med att man går m skorna i handen på väg hem. Jag har faktiskt börjat ha med mig " finskorna" i väskan o så byter jag när jag kommer till discot/ krogen/ festen eller va det e som gäller. På så sätt skonar jag de stackars små fossarna lite;) Samt att jag har världens sämsta balans. O den blir ju inte bättre efter ett friskt alkoholintag:( Jag vet inte hur många gånger jag snubblat på de förbannade klackarna. Detta har medfört både skrubbade knän o en o annan stukning. Men det e kanske bara jag som e så klantig.....
Det där m kroppsbehåring då..... Klart jag måste gå i gång på det;) Jag menar, vilken tjej i dag m något uns vett i skallen rakar sig inte? Kanske inte för att man egentligen vill men för att det ska man ju bara. Tänk bara på den där tjejen förra året som exponerades typ 2 sekunder i tv o nog fan va det nån jäkel som hann se att hon minsann inte rakat sig under armarna. Stor panik o det blev den kommande veckans stornyhet. Skit i jordbävningar o svältande barn! Det va ju faktiskt en tjej ( som dessutom hade mage att visa sig i tv) som inte rakat sig under armarna! Jag ska inte va den som e den, jag rakar mig. På alla föreskrivna ställen. O tycker det känns bra. Men, hade det inte vart skönt att skita i det ibland? Att liksom känna att det e ok att gå på stranden m buskar under armarna? Varför ska kvinnan va helt hårlös i underlivet? E det mannen som drömmer om den lilla oskuldsfulla flickan? Det e kanske egentligen tvärtom, hehe. Ju hårigare desto oskyldigare. Jag tycker att man skulle kunna välja vilket som, det som känns bra just för stunden. O hur man än ser på det så Fäbojäntan e en p- rulle som tycks gå hem i stugorna trots att tjejerna i den uppenbarligen aldrig hört talas om rakhyvlar.
Det värsta e nog att jag misstänker att det egentligen inte e männen som skapat detta modeförtryck. Det e vi kvinnor själva. Man e rädd för att va annorlunda, en driftkocko. Männen skiter väl i stundens hetta om jag har på mig leopardmönstrade stilletdojor m 15 cm klack. De skiter väl i om stringtrosornas färg matchar bhfärgen. Vem försöker vi lura? Tydligen oss själva. O det går väl sådär va?
Nu får jag väl ta o göra lite nytta, sluta tjata. Lev väl:)

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards