malinsresa

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Malin :) - 18 oktober 2012 15:16

För mig e det viktigt att veta va jag håller på med. Nu snackar jag om sockerberoende, LCHF, det farliga mjölet o så vidare. Jag har ( såklart tänker ni som känner mig) köpt en hel drös m LCHFkokböcker, tidningar m det temat o letat info på nätet. Jag har lite svårt för att göra saker halvdant. Jag hoppar i med huvudet före o kastar mig in i saker. Oftast utan att tänka mig för. Det e kanske en av anledningarna till att jag nu e ensamstående m tre skitungar;) Jag tror definitivt inte att jag e känd för mitt goda omdöme, min eftertänksamhet, mitt tålamod eller uthållighet. Allt ska ske på en gång.... Helst i går;)
I vilket fall som, nu har jag bestämt mig för att läsa på om mitt nuvarande förhållningssätt till mat, socker o så vidare. O tro inte att jag kan låna böcker på bibblan, nix. Jag måste liksom ha böckerna, så de e tillgängliga när jag vill o så jag kan anmärka o anteckna i kanterna.
Jag brukar skoja om att om det skulle börja brinna i mitt hus så hade jag först slängt ut barnen o sen hade jag sprungit in igen för att kunna kasta ut så många böcker som möjligt:) Jag älskar mina böcker!!!!
Jag återkommer under läsningens gång om böckerna. Det ska bli så spännande att påbörja mina efterforskningar:) ( Ja, ja... Jag vet.... Meganörd, hehe. O stolt över det!)
Lev väl, vännen:)

Av Malin :) - 18 oktober 2012 08:55

Jag har bestämt mig för att kontroll över mitt ätande. Kände att jag börjat flippa ut. Jag gick o små åt på nötter o mörk choklad mest hela tiden. Jag ville komma från småätandet, så jag har börjat skriva matdagbok för att ha koll. Jag har oxå bestämt mig för att ta i tu med min träning. De dagar jag inte kommer i väg till gymmet så ska jag använda mig av min cross trainer. Jag räknar inte in min vardagsmotion i träningen, utan jag antar att jag fortsätter att gå ca 10000- 20000 steg per dag. Så här har det sett ut hittills:
Måndag 15/10
7.00 frukost: 1/2 LCHF fralla m jordnötssmör.
11.00 lunch: Annas kyckling i ugnen.
14.00 en ruta 70% choklad.
15.00 1 msk jordnötssmör.
18.00 middag: zucchini kasande.
Motion: 30 min cross trainer

Tisdag 16/10
7.00 frukost: 1 dl hallon m 3/4 dl grekisk yoghurt.
11.00 lunch: 1 pkt bacon.
15.00 middag: zucchini lasange.
18.30 kvällsmat: en burk makrill i tomatsås. 2 rutor 70% choklad.
Motion: joggade/ power walkade ca 15 min, 30 min cross trainer.

Onsdag 17/10
7.00 frukost: 1/2 LCHF fralla m bregott i ost.
11.30 lunch: zucchini lasange.
Eftermiddagen: 1 liten chai latte, ett par smak slickar på en Ikeaglass:)
18.30 middag: kycklinggryta, 1 ruta 70% choklad.
Motion: heldag på Väla.

Ja, så ser det ut hittills alltså:)
När det gäller portionsstorlekar så äter jag ca 2 dl. Då kan det va 1 dl kycklinggryta o 1 dl sallad, eller 2 dl lasange.

I dag vaknade jag i ottan ( tjugo i 5) så jag har faktiskt redan hunnit med 30 min cross trainer:) Men sen i kväll så blir det nog body balance. Himla bra:)
Ha nu en skön höstdag:)

Presentation


Livet e en kamp. Här e min:)Läs om min sleeve op, vikthets, barnen, tankar och annat...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Anser du att det är att ta " den enkla utvägen" att göra en viktminskningsoperation?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards